Spoločnosť Google mení pravidlá nákupu volebných reklám
Dopyt je súčasťou aktualizácie svojich politík, ktoré sa snažia o to, aby politické reklamy boli „transparentnejšie“. Firmy sociálnych médií aktualizovali svoje politiky v dôsledku zistenia, že ich reklamné platformy boli zneužité ruskými propagandistickými prostriedkami.
Nové pravidlá spoločnosti Google sa riadia podobnými zmenami na vládnych stránkach Twitter a Facebook, ktorí si môžu kúpiť priestor pre politické reklamy.
Pevná kontrola
V blogu, ktorý oznamuje zmenu, Kent Walker, senior viceprezident spoločnosti Google, uviedol, že zmeny sa podarilo na záväzku z roku 2017, aby bol otvorenejší o tom, kto financuje politické reklamy.
„Inzerenti budú musieť poskytnúť ID vydané vládou a ďalšie kľúčové informácie,“ povedal Walker. Okrem toho povedal, že spoločnosť Google v lete uverejní správu o transparentnosti, ktorá sa zaoberá len reklamou založenou na voľbách. Bolo by to detailné, kto si kúpil reklamy a koľko peňazí strávil.
Zhromažďuje tiež politické reklamy v databáze, ktorú bude môcť každý vyhľadávať. Spočiatku sa ID požiadavky budú vzťahovať iba na voľby v USA, ale spoločnosť Google povedala, že dúfa, že rozšíri prísnejšie kontroly na iné hlasy a kampaňové obdobia.
Facebook aj Twitter sa zaviazali poskytnúť viac informácií o tom, kto si kupuje politické reklamy v príslušných sociálnych sieťach. Zaviedli tiež prísnejšie kontroly, kto môže kupovať reklamy.
Tieto zmeny reagovali na sériu správ, ktoré naznačovali, že ruskí aktéri s prepojením na Kreml kupovali politické reklamy a zamerali sa na amerických voličov.
Spoločnosť Facebook uviedla, že reklamy, z ktorých bolo okolo 3 000, nepodporovali žiadneho konkrétneho kandidáta, ale namiesto toho zdieľali zápalové informácie o citlivých témach, ako je prisťahovalectvo.
V novembri 2018 sa uskutočnia americké strednodobé voľby, v ktorých budú stovky amerických politikov hrali na opätovné zvolenie.